Nákupy v hypermarketech patří k běžným rituálům, které podstupuje mnoho jednotlivců i rodin. Hypermarket je prostředí, kde lidé nachází i podpůrné služby, a tak se stává, že tu stráví třeba příjemné dopoledne. Výraz „příjemné“ je dán zejména klimatizovaným prostředím, kde i v parném létě nemáte pocit, že venku je „na padnutí“, a že teplota již přesáhla tropických třicet stupňů Celsia.
Zatímco vy nakupujete, váš vůz je odstaven na velkokapacitním parkovišti, a zde se dějí mnohdy dramatické události. Nemáme tím na mysli žádné krádeže a podobné kriminální činy, na vině je pouhé slunce, jehož energii absorbuje karosérie vašeho vozu. V okamžiku, kdy opustíte vstupní pojezdové prosklené dveře budovy, dostanete pomyslnou „facku“ díky prudké změně teploty obou prostředí. Zatímco uvnitř bude příjemných 22 stupňů, venku už bude ve stínu rovných 36 a na slunci téměř 70.
Další facka se dostaví ve chvíli, kdy již značně upocení doklopýtáte k autu a otevřete jeho dveře. Uvnitř bude jako v sauně a vy si rázem uvědomíte, že musíte nejprve uložit nákup do útrob vozu, a poté nastartovat, uvést do provozu klimatizaci (pokud ji tam máte), a konečně se začít chladit.
Těmto teplotním šokům se však dá zabránit alespoň tím, že si necháte do auta nainstalovat autofolie na sklo. Některé z nich dovedou velmi výrazně snížit teplo v kabině vozu tím, že odráží sluneční záření a působí zároveň jako izolant.
Fólie na skla zároveň slouží jako bariéra proti zvědavcům, pro které jsou někdy vozy na parkovištích zajímavým cílem. Mnozí z nich auta vykrádají https://www.lidovky.cz/foto.aspx%3Fgalerie%3Dpope a některé zajímá, co provádí lidé uvnitř a sledují je, případně zdáli natáčí i na mobil. Tmavá fólie tomuto jevu perfektně zabrání a nikdo nebude mít příležitost něco podobného ve vašem případě provést. Fólie na sklo je také významným pomocníkem při autonehodách, kdy zabrání vysypání skla do kabiny vozu – tedy přímo na vás.